|
История
“Vision International People Group”, една от най-големите компании, работещи в областта на мрежовия маркетинг, беше официално открита в Русия на 14 юли 1996 г. Благодарение на активната дейност на Президента на компанията Д.А. Буряк и екипа на лидерите, до 2001 г. “Vision” е регистрирала своята продукция и е открила официални представителства в дванадесет страни по света. На 27 октомври 1996 г. официално е открит офис на компанията в Италия; 22 ноември 1997 г. – в Казахстан; 13 юли 1998 г – в Украйна; 18 април 1999 г – в Литва. През 2000 г. “Vision” е получила признание в още седем държави: Латвия, Беларус, България, Унгария, Полша, Чехия и Монголия. Компанията произвежда и разпространява биологичноактивни хранителни добавки (БАД). Съвместно с “Фармацевтични Лаборатории Аркофарма” – световен лидер в тази област – от 1998 г. компанията “Vision” притежава завода за производство на БАД “Нутрифарма” в Ирландия и изследователска лаборатория на брега на Средиземно море, която създава уникални козметични продукти, без аналог в света. Продукцията на “Vision” е одобрена от Института по хранене РАМН, регистрирана е в Министерството на Здравеопазването на Руската Федерация и е вписана в медицинския справочник и Федералния регистър за биологичноактивни добавки към храната. Важно събитие в историята на Компанията е откриването на 3 август 1998 г. в Москва на новия офис на Централната Дистрибуторска Служба - основно свързващо звено между Компанията и нейните дистрибутори. През ноември, 1998 г., по инициатива на дистрибуторите, лидерите и ръководителите на Компанията е създадена Брилянтната Команда на Лидерите. Нейната основна цел е всестранно сътрудничество за развитието на “Vision” на международната сцена и оказване на помощ при реализацията на идеи и разрешаване на различни проблеми на дистрибуторите ... От 1999 г.Компанията има вече и собствен печатен орган - на 19 януари с.г. излезе първият брой на ежемесечното илюстровано списание за дистрибуторите - “Планета на хората”. Изключителните си темпове на развитие, Компанията дължи преди всичко на своите уникални продукти (биологичноактивни добавки “Vision”) и на успешния маркетингов план, който позволява на дистрибуторите бързо да се включат в работа при минимални първоначални разходи и да постигнат големи успехи за кратък срок. Историята на Компанията е не само упорит труд за благото на човека, но и великолепни празници, които “Vision” подарява на своите приятели. Един път в годината хиляди дистрибутори се събират на грандиозно по своя замисъл и мащаб тържество “Millenium”, за да поздравят своята Компания с нейния рожден ден. Където и да се появят, дистрибуторите на “Vision” носят със себе си усещането за празник. Постоянно се организират спортни, културни, здравни и други мероприятия. В културните изяви вземат участие известни обществени деятели, артисти, музиканти, спортисти, лекари и моделиери. Винаги и навсякъде “Vision” се стреми да възвръща на хората радостта от живота, да помага на тези, които се нуждаят от мъничко внимание. Компанията и дистрибуторите активно си сътрудничат с “Червения кръст”. Постоянно се провеждат благотворителни акции, правят се дарения на медицинска техника и продукти на “Vision” на детски домове, болници и съюзи на инвалидите. Нашата Компания получава стотици писма с думи на благодарност от хора, на които е дарила здраве и надежда за по-добър живот. На 25 март 1999 г. в Москва, на семинар на Брилянтната Команда на Лидерите в компанията, беше обявено създаването на Благотворителен Дистрибуторски Фонд. Всеки дистрибутор може да се включи и според възможностите си да даде своя принос за доброто дело, предавайки безвъзмездно продукти в Дистрибуторската Служба на Компанията. Спортът е най-верният път към здравето и “Vision International People Group” се стреми да допринесе за развитието на физическата култура не само в Русия, но и в чужбина. Първа стъпка в това начинание е непосредственото участие на Компанията в създаването на NEBL (Северно-Европейска Баскетболна Лига). “Vision” е основател и един от нейните главни спонсори. В момента Лигата обединява едни от най-силните отбори в Европа. Президентът на Компанията Дмитрий Буряк е убеден, че популяризирането на баскетбола е най-добрият начин да се привлекат децата и юношите към спорта. Увлечението към баскетбола ще ги предпази от вредното влияние на улицата. А това означава, че има надежда бъдещите жители на нашата планета да израснат здрави и щастливи. По материали от Vision Starter Kit
Производство
Групата компании "Аркофарма" представлява съвкупност от производствени, лабораторни и научно-изследователски предприятия. Главното предприятие и фабриката се намират в град Каррос на 15 км. от Ница. Общата площ на производствените помещения възлиза на около 65 000 кв. метра. Групата разполага с най-съвременно оборудване - приблизително 70 производствени блока и поточни линии, позволяващи работа с всички видове галенови форми (прахови капсули, желатинови капсули, козметични форми и т.н.). През 1998 година в предприятието са монтирани 2 екстрактора, всеки с вместимост от 400 литра за суперкритическа въглекисела екстракция на растения. Това позволи получаването на екстракти с основни характеристики чистота, отсъствие на разтворители и напълно запазване на активните съставки на растенията, което ги поставя на първо място в света в сравнение с екстрактите, получавани чрез използването на традиционните екстракционни процеси. Групата "Аркофарма" притежава филиали в Англия, Германия, САЩ, Испания, Холандия, Италия, Ирландия и Белгия.
Производство на БАД В процеса на производство на препаратите, лабораторията се ръководи от стандартите за Добра производствена практика GMP за фармацевтични лаборатории. Стандартите GMP представляват правила за производство на фармацефтична продукция, разработени в САЩ през 1963 година. Какво представлява на практика технологичният процес, започващ с доставката на суровините и завършващ с появата на готовите опаковки върху конвейра? Доставената суровина преминава през фаза на 10 дневна карантина, по време на която се съхранява в три последователни зони с различни температури - 4'С, 15'С и нормална температура. По време на карантината се анализира състава на суровината, проверява се нейната микробиологичната чистота и токсикологична безопасност. Еталоните се съхраняват в специални контейнери и чрез тях се сверява качеството на взиманите за анализ проби. След проверка на качеството суровината постъпва в производството. Първият етап включва раздробяване на растителната суровина в нискотемпературна среда. Този процес се нарича криодробене (от английското "криогриндинг"). Дробенето при ниски температури в атмосфера на неутралeн газ - азот - дава възможност да се сведат до минимум загубите на ценни активни компоненти, като флавоноиди и витамини. След раздробяването, полученият груб прах се пресява, за да се отстранят остатъчните ненужни влакна, след което той постъпва в контролно-аналитична лаболатория, където още веднъж се изследват микробиологичната му чистота и токсикологичната му безопасност. Ако материалът отговаря на всички изисквания, то той се включва в следващия етап. Изходните съставки се поставят в определени пропорции в смесител и внимателно се смесват до получаването на хомогенна маса. Целият процес е автоматизиран и компютърно контролиран, което позволява да се постигне постоянен състав на всяка капсула. В следващия етап получената смес се въвежда в капсулите с помощта на автоматичен капсулопълнител, снабден с компресионни дозатори. В тези производствени помещения санитарните изисквания са особенно строги.
Дозаторите осигуряват точно определено количество прахова смес във всяка една от капсулите, а капсулопълнителят е снабден с устройство за сортиране на капсули, което позволява да се отделят празните, повредените и неправилно напълнените капсули с помощта на центрофугиране. При последния етап капсулите се разфасоват и опаковат във флакони с помощта на автоматичен конвейр. На изхода на опаковъчния конвейр, на всеки 30 минути се отделят проби за финален контрол: проверява се количеството на капсулите във флакона, дозировката, качеството на опаковката. Производство на козметичната линия "MILLENIUM" "Аркофарма" е една от най-динамично развиващите се френски компании, заемаща едно от водещите места сред производителите на козметика. Производствените мощности на фирмата позволяват да се обединят в едно старинните рецепти, основаващи се на лечебни билки и масла със съвременните технологии, които осигуряват високо качество на готовата продукция. Кремовете се произвеждат в уникална вакуумна турбина, която позволява получаването на микроемулсия при температурни параметри, непревишаващи разрушителното въздействие върху растителните съставки. Именно това гарантира стабилност на получената емулсия. Всички процеси са автоматизирани и се управляват от компютри, което позволява осигуряване на точното спазване на всички зададени параметри при производството на всеки един козметичен продукт. Тази технология също така позволява и намаляване на съдържанието на емулгатори и консерванти в състава на козметичните средства, и получаване на продукти с лека, въздушна консистенция, осигуряващи максимален комфорт за кожата и ефективност на въздействието. Всички козметични продукти, произведени по тази технология се нанасят леко по кожата, усвояват се бързо, като не оставят мазен отблясък, подхранват, овлажняват кожата, защитават я от неблагоприятните фактори на околната среда, и най-важно - не предизвикват алергични реакции. Суровините, използвани при производството на козметика се получават от екологично чисти райони, и преди използването им, задължително преминават през токсикологичен и бактериологичен контрол. По-късно от тях се извличат необходимите съставки, използвайки методите на екстракция и пресоване, и се включват в основата на козметичните продукти в различни комбинации, с оглед на специфичните им свойства. Лаборатория "Аркофарма" е световен лидер в областта на растителните екстракти, в чието производство се използват съвременни технологии, позволяващи да се съхрани всичко, което ни е дала природата и то да достигне до хората, помагайки им да останат млади, здрави и жизнерадостни. Производство на "АРОМА-стик" При производството на продукта "АРОМА-стик" водещият европейски концерн "Аркофарма" за първи път използува нискотемпературната вакум- СВЧ технология. При нискотемпературната вакум- СВЧ технология в нискотемпературните процеси на топлинна обработка е заложен принципа на изполузване на микровълни (електромагнитни колебания с честота 380 ... 2450 МХЦ) в качество на енергоносител; като следствие от влиянието им продуктът поглъща по-голям обем от енергия. Този технологичен процес е високоекологичен и осигурява микробиологична чистота, което позволява да се запазят всички ценни компоненти в етеричните масла, правейки с това продукта уникален. Лабораториите "Аркофарма" използуват в производственният си цикъл принципно нов подход при екстракцията на естерни масла - свръхкритична екстракция (СК-екстракция) на веществата с помощта на въглероден двуокис, който притежава ред предимства: на първо място, както екстрактът, така и технологичният процес са високоекологични. На второ, само "СК-технологията" осигурява на практика пълна микробиологична чистота. На трето място, в процеса на "СК-екстракцията" се извличат натурални компоненти, без изменение в структурата и свойствата, което се потвърждава от химическия анализ. И накрая, на четвърто място - от всички съществуващи съвременни методи на екстракция само чрез "СК-технологията" може най-пълно да се извлекат съединенията от растителната суровина. Именно свръхкритичните параметри дават възможност да се запази в екстракта такъв спектър и концентрация на влизащите в него компоненти. Това не може да предложи нито един от съществуващите методи, достигнали нивото на промишлено производство.
По данни на Международната информационна медицинска служба ( IIМS ) Аркофарма заема водещо място на фармацевтичния пазар във Франция:
първо място (82,9 % ) по производство на капсулирани фитотерапевтични продукти
второ място ( 33,5 % ) по производство на витаминно-минерални комплекси.
През 1996 г. лаборатория Аркофарма започва да си сътрудничи с компанията Vision.
Нарастването на обема на продажбите за Франция за 1997 г. в сравнение с 1996 г. съставлява 4,3%, а за другите страни - 50,4 %.
Представяме на Вашето внимание няколко цифри, характеризиращи дейността на "Аркофарма".
Ежегодни показатели
Растения, използвани за приготвяне на продуктите - 500 тона
Прахообразни и маслени капсули - 1,5 милиарда
Таблетки - 11 тона
Козметични средства - 1 500 тона
Количество опаковки в:
Капсули и таблетки - 30 милиона бройки
Епруветки и пакетчета - 4 милиона бройки
Разни - 13 милиона бройки
Вярна на своята традиция, Аркофарма продължава да търси възможности да помага на хората да се грижат за своето здраве, като разработва нови уникални продукти.
Когато човек е здрав, в него живее надежда, а има ли надежда - има и бъдеще! |